REGULAMIN PARKINGU DOZOROWANEGO POSEZONOWEGO
AUTOMOBILKLUB MYSŁOWICKI
MYSŁOWICE UL. OBRZEŻNA PÓŁNOCNA 24
§1
1.Niniejszy regulamin reguluje zasady korzystania z parkingu dozorowanego.
2.Parking jest parkingiem nie strzeżonym, pozostającym w zarządzie prywatnym.
§2
W rozumieniu niniejszego regulaminu:
1.) użytkownikiem Parkingu jest osoba fizyczna faktycznie korzystająca z Parkingu (osoba kierująca pojazdem) lub
właściciel pojazdu, w przypadku braku możliwości ustalenia tożsamości kierującego pojazdem, za użytkownika uważa się
w szczególności osobę kierującą pojazdem w chwili wyjazdu z Parkingu; użytkownikiem może być również inny podmiot;
2.) miejscem parkingowym jest wydzielona powierzchnia na terenie Parkingu przeznaczona na parkowanie pojazdu;
3.) pod pojęciem pojazdu przyjmuje się: samochód typu kamper, przyczepę kempingową, samochód osobowy lub
ciężarowy, motocykl, inny sprzęt kołowy lub gąsienicowy;
4.) Zarządca – Automobilklub Mysłowicki.
§3
1.Poprzez wjazd na teren Parkingu następuje zawarcie przez użytkownika z Zarządcą, umowy najmu miejsca
parkingowego na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie.
2.Wjazd na teren Parkingu nie powoduje nawiązania umowy przechowania w rozumieniu art. 835 i następnych Kodeksu
Cywilnego.
3.Każdy użytkownik pojazdu poprzez wjazd na teren Parkingu wyraża zgodę na warunki niniejszego Regulaminu i
zobowiązuje się do przestrzegania jego postanowień.
4.Umowa najmu miejsca parkingowego wygasa z chwilą wyjazdu użytkownika z Parkingu lub z zakończeniem okresu
parkowania, określonego w § 7.
5.Użytkownik wyraża zgodę na kierowanie do niego wszelkiej korespondencji na adres poczty elektronicznej wskazany
w protokole parkowania.
§4
1. Na terenie Parkingu:
1.)obowiązują zasady ruchu pojazdów zawarte w ustawie z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. Z
2005r. Nr 108, poz. 908 ze zm.),
2.)obowiązuje ograniczenie prędkości do 10 km/h,
3.)zabronione jest parkowanie pojazdów poza miejscami wyznaczonymi do parkowania. Pojazdy winny być
parkowane jedynie na miejscach wskazanych przez obsługę parkingu.
4.)motocykle parkowane są w specjalnie wyznaczonych miejscach lub pomieszczeniach, w zależności od ustaleń z
Zarządcą.
5.)obowiązuje bezwzględny zakaz wjazdu pojazdów przewożących materiały łatwopalne, żrące, wybuchowe oraz
inne podobne materiały i substancje mogące stworzyć zagrożenie dla osób i mienia, poza standardowym
wyposażeniem pojazdów typu butle gazowe posiadające stosowny aktualny atest.
2. Pojazd po ustawieniu na miejscu parkingowym powinien być unieruchomiony, mieć wyłączony zapłon i światła,
zamknięte okna, drzwi oraz bagażnik; użytkownik zobowiązany jest do wyłączenia pozostawionych w pojeździe
urządzeń radiofonicznych.
3. W czasie postoju na miejscu parkingowym zabronione jest pozostawienie w pojeździe zwierząt,
4. Użytkownik we własnym zakresie zabezpiecza swój pojazd przed kradzieżą.
§5
1.Zarządca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku siły wyższej, żywiołów, kradzieży (włamania,
rozboju itp.), rabunku, zniszczenia lub uszkodzenia pojazdów znajdujących się na terenie Parkingu, jak również rzeczy
w nich pozostawionych lub stanowiących ich wyposażenie, poza szkodą wynikającą wprost z zawinienia Zarządcy lub
osób z obsługi parkingu.
2.Wyłącza się odpowiedzialność Zarządcy z tytułu szkód komunikacyjnych i parkingowych dotyczących pojazdów i osób
korzystających z Parkingu.
§6
1.Parking jest czynny całą dobę przez wszystkie dni w roku.
2.W szczególnie uzasadnionych przypadkach Zarządca może podjąć decyzję o okresowym wyłączeniu Parkingu z
użytkowania lub zmianie godzin otwarcia Parkingu.
3.Wjazd i wyjazd z parkingu możliwy jest jedynie w godzinach pracy biura Zarządcy. Wjazd i wyjazd w innym terminie
należy z wyprzedzeniem ustalić z Zarządcą.
§7
Pod pojęciem „Okres parkowania” należy rozumieć okres czasu ustalony przewidywaną datą zakończenia parkowania,
podaną w protokole przyjęcia pojazdu.
§8
1.W przypadku naruszenia przez użytkownika postanowień. Regulaminu Zarządca może rozwiązać umowę najmu miejsca
parkingowego bez wypowiedzenia w trybie natychmiastowym oraz zastosować środki niezbędne dla przywrócenia stanu
zgodnego z Regulaminem, w tym również poprzez usunięcie pojazdu z Parkingu.
2.W przypadkach określonych w ust. 1 użytkownik zobowiązany jest do pokrycia kosztów związanych z usunięciem
pojazdu z Parkingu oraz jego zabezpieczeniem i przechowaniem do czasu odbioru pojazdu przez użytkownika.
3.Użytkownik ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody spowodowane przez pojazd lub powstałe w związku z
korzystaniem z miejsca parkingowego, w szczególności z tytułu zanieczyszczenia powierzchni parkingu na skutek
wycieku płynów z pojazdu (wyciek oleju, płynu hamulcowego, płynu chłodniczego, paliwa itp.).
§9
1.Wjazd i wyjazd z parkingu możliwy jest jedynie po wcześniejszym ustaleniu z Zarządcą.
2.Po wjeździe na parking użytkownik zobowiązany jest do wypełnienia i podpisania w obecności przedstawiciela Zarządcy
protokołu parkowania.
3.Protokół parkowania upoważnia do odbioru samochodu z parkingu i stanowi podstawę do ustalenia rozliczenia
finansowego za usługę parkowania.
4. Przy wyjeździe pojazdu użytkownik zobowiązany jest okazać na żądanie obsługi parkingu dowód rejestracyjny
pojazdu lub inny dokument potwierdzający prawo do dysponowania pojazdem.
5.Przed wyjazdem z parkingu użytkownik zobowiązany jest zgłosić obsłudze parkingu wszelkie uwagi dotyczące
stanu technicznego pojazdu mogące budzić wątpliwości przy wyjeździe.
§10
1.Kontrola spełnienia warunków umowy najmu miejsca parkingowego przeprowadzana jest przy wjeździe i wyjeździe z
Parkingu przez osoby upoważnione przez Zarządcę.
2.Użytkownik wjeżdżający i wyjeżdżający z Parkingu zobowiązany jest do zatrzymania pojazdu na żądanie obsługi Parkingu.
3. W przypadku zagubienia protokołu parkowania, o którym mowa w § 9 ust. 2 i 3 należy wypełnić druk pokwitowania
odbioru pojazdu z parkingu, a użytkownik zobowiązany jest wówczas okazać dowód rejestracyjny pojazdu lub inny
dokument potwierdzający prawo do dysponowania pojazdem. W przypadku zaistnienia uzasadnionych wątpliwości
co do prawa danej osoby do dysponowania pojazdem Zarządca ma prawo nie wyrazić zgody na wyjazd z Parkingu
do czasu wyjaśnienia wątpliwości.
§11
1.Osobami upoważnionymi do pobierania opłaty parkingowej oraz kontroli dokumentów są osoby uprawnione przez
Zarządcę.
2.Użytkownik zobowiązany jest do wnoszenia opłat za parkowanie pojazdu za każdy miesiąc do 10 dnia miesiąca
chyba, że ustalony zostanie z Zarządcą inny harmonogram rozliczenia.
3.Użytkownicy mają obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez osoby, o których mowa w ust. 1 oraz
pracowników obsługi parkingu.
§12
Na terenie Parkingu zabronione jest:
1.) Palenie tytoniu,
2.)Spożywanie alkoholu i innych środków odurzających,
3.)Przebywanie osób, o ile nie jest to związane z wyjściem z Parkingu po zaparkowaniu pojazdu lub dojściem do
zaparkowanego pojazdu celem opuszczenia Parkingu, lub zostało wcześniej ustalone z Zarządcą,
4.)Zaśmiecanie,
5.)Niszczenie urządzeń infrastruktury,
6.)Naprawianie pojazdów,
7.)Mycie, odkurzanie i obsługiwanie pojazdów poza miejscami do tego wyznaczonymi,
8.)Tankowanie pojazdów,
9.)Używanie otwartego ognia,
10.) Parkowanie pojazdów z nieszczelnymi układami powodującymi wycieki,
11.) Wymiana lub uzupełnianie płynów eksploatacyjnych w pojazdach- cieczy chłodzącej, oleju itp.
12.) Magazynowanie paliw, substancji łatwopalnych i pustych pojemników po paliwie, substancji chemicznych,
żrących wybuchowych i mogących stanowić zagrożenia dla osób i mienia
13.) Działanie niezgodne z przepisami BHP i PPOŻ,
14.) Zachowanie sprzeczne z zasadami współżycia społecznego lub zakłócające korzystanie z Parkingu,
15.) Przechowywanie materiałów i substancji łatwo psujących się i wydzielających odór,
16.) Przebywanie (mieszkanie) w pojazdach.
§13
1. Podane w cenniku wartości czynszu najmu są wartościami brutto.
2. Podane wartości czynszu najmu dotyczą parkowania na przestrzeni miesiąca.
3. W przypadku niepełnego miesiąca parkowania czynsz najmu naliczany jest jak za cały miesiąc. Preferowany jest postój długoterminowy, przy parkowaniu na okres do 7 dni ceny ustalane są indywidualnie.
– kamper 195,- PLN / miesiąc
– przyczepa kempingowa 195,- PLN / miesiąc
– samochód osobowy 120,- PLN / miesiąc
– samochód ciężarowy powyżej 3,5 t 25,- PLN / doba
– samochód ciężarowy z przyczepą lub naczepą, autobus 25,- PLN / doba
– motocykl na przestrzeni otwartej 85,- PLN / miesiąc
– motocykl w pomieszczeniu 145,- PLN / miesiąc
– inny sprzęt kołowy lub gąsienicowy zgodnie z ustaleniami z Zarządcą parkingu.
4. W przypadku zajmowania miejsca parkingowego przez pojazd po upływie okresu najmu wskazanego w
protokole parkowania pojazdu użytkownik zobowiązany jest do uiszczania opłaty za bezumowne korzystanie
z Parkingu w wysokości podwójnej stawki czynszu najmu wskazanej w ust. 3.
5. Niezależnie od opłaty, o której mowa w ust. 4 Zarządca ma prawo skorzystać z uprawnienia wskazanego w
§ 8 ust. 2 w przypadku nieusunięcia pojazdu z Parkingu w terminie wskazanym użytkownikowi przez
Zarządcę.
6. Członkowie Automobilklubu Mysłowickiego chcący skorzystać z oferty parkowania mogą ubiegać się o 30%
rabat. Pozostałe punkty regulaminu obowiązują wszystkich użytkowników parkingu.
REGULAMIN NAJMU POWIERZCHNI MAGAZYNOWYCH
§ 1.
Definicje
Ilekroć w umowie jest mowa o:
a) Biurze Obsługi Klienta lub BOK – należy przez to rozumieć osoby wyznaczone przez Wynajmującego, odpowiedzialne za komunikację z Najemcami, pozostające w dyspozycji Najemców w dni robocze w godzinach od 8.00 do 16.00 osobiście w siedzibie wynajmującego, telefonicznie: tel. 32 2222 818, lub mailowo: e-mail: biuro@automobilklubmyslowicki.pl;
b) Obiekt – należy przez to rozumieć teren, którego właścicielem jest Wynajmujący, położony w Mysłowicach przy ul. Obrzeżnej Północnej 24, w którym znajduje się Przedmiot Najmu;
c) Częściach wspólnych – należy przez to rozumieć części obiektu, w których znajduje się Przedmiot Najmu, które nie służą do wyłącznego użytku Najemców;
d) Dniach roboczych – należy przez to rozumieć dni inne niż dni wolne od pracy lub soboty
e) Najemcy – należy przez to rozumieć osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która zawarła Umowę z Wynajmującym;
f) Przedmiocie Najmu – należy przez to rozumieć pomieszczenie magazynowe zlokalizowane na terenie obiektu (kontener lub jego część), które Wynajmujący oddaje Najemcy w najem na podstawie Umowy;
g) Regulaminie – należy przez to rozumieć niniejszy Regulamin najmu powierzchni magazynowych,
h) Stronie – należy przez to rozumieć Wynajmującego lub Najemcę;
i) Umowie – należy przez to rozumieć umowę najmu Przedmiotu Najmu zawartą pomiędzy Stronami;
j) Wynajmującym – należy przez to rozumieć Automobilklub Mysłowicki,
§ 2.
Oświadczenia Stron
1. Wynajmujący oświadcza, że jest wyłącznym właścicielem nieruchomości położonej w Mysłowicach przy ul. Obrzeżnej Północnej 24, na terenie której znajdują się pomieszczenia magazynowe stanowiące Przedmiot Najmu.
2. Najemca oświadcza, że będzie używał Przedmiotu Najmu wyłącznie w celu magazynowania rzeczy stanowiących jego wyłączną własność.
3. W celu uniknięcia wątpliwości Strony zgodnie oświadczają, że Umowa nie stanowi umowy przechowania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
4. Najemca oświadcza oraz przyjmuje do wiadomości, że w przypadku, gdy nie ureguluje płatności za 3 kolejne miesiące, Wynajmujący ma prawo otworzyć magazyn i objąć w zastaw, zgodnie z przepisami ustawy Kodeks cywilny, ruchomości znajdujące się w tym magazynie i dokonać ich sprzedaży- zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa – na zaspokojenie zaległości. Jednocześnie objęte w zastaw ruchomości mogą zostać przeniesione w inne miejsce składowania a Najemca w takiej sytuacji będzie zobowiązany zwrócić Wynajmującemu koszty takiego magazynowania.
Nie wyklucza to dochodzenia dalszych roszczeń wynikających z ewentualnej konieczności utylizacji zawartości magazynu.
§ 3.
Obowiązki Najemcy
1. Najemca zobowiązuje się do:
a) używania Przedmiotu Najmu wyłącznie zgodnie z jego właściwościami i przeznaczeniem określonym w § 2 ust. 2 powyżej;
b) utrzymania czystości w Przedmiocie Najmu;
c) korzystania z Przedmiotu Najmu w sposób niezakłócający swobodnego korzystania z pozostałych pomieszczeń należących do Wynajmującego, w tym ciągów komunikacyjnych;
d) wstrzymania się od dokonywania jakichkolwiek zmian w Przedmiocie Najmu, w tym przeróbek, adaptacji, zmian konstrukcyjnych, zmian wyposażenia, bez uzyskania uprzedniej pisemnej zgody Wynajmującego;
e) wstrzymania się od oddawania Przedmiotu Najmu lub jego części do bezpłatnego używania lub w podnajem osobom trzecim;
f) usunięty,
g) zachowania należytej staranności przy każdorazowym zamykaniu Przedmiotu Najmu tak, aby osoby trzecie nie miały do niego dostępu;
h) przestrzegania „Zasad BHP i PPOŻ obowiązujących wszystkich najemców Wynajmującego”, o których mowa w § 7 poniżej;
i) przestrzegania zasad bezpieczeństwa pożarowego, o których mowa w § 8 poniżej;
j) ponoszenia kosztów, o których mowa w § 3 ust. 2 pkt a) poniżej;
k) nieskładowania w Przedmiocie Najmu rzeczy, o których mowa w § 3 ust. 2 b poniżej,
l) przestrzegania zakazu, o którym mowa w § 3 ust. 2 pkt c) poniżej.
2. Najemca przyjmuje do wiadomości, że:
a) Wynajmujący korzysta z aktywnego systemu monitoringu. Jeżeli w Przedmiocie Najmu, lub na terenie nieruchomości, o której mowa w § 2 ust. 1 powyżej, z przyczyn zależnych od Najemcy, z przyczyn obiektywnie nieuzasadnionych, uruchomiony zostanie alarm, a w związku z tym uruchomieniem alarmu na miejsce przyjedzie grupa interwencyjna, Najemca poniesie koszty tego przyjazdu,
b) W Przedmiocie Najmu nie mogą być magazynowane:
– rzeczy, których posiadanie albo wprowadzenie do obrotu jest zabronione albo szczegółowo regulowane przez odrębne przepisy prawa;
– przedmioty, które mogą powodować porażenie prądem elektrycznym, nadmierny hałas, działanie drgań mechanicznych i promieniowania w tym substancje radioaktywne;
– substancje chemiczne stwarzające zagrożenie dla zdrowia lub życia, niebezpieczne substancje chemiczne i ich mieszaniny, substancje chemiczne i ich mieszaniny nieoznakowane w sposób widoczny, umożliwiający ich identyfikację;
– substancje chemiczne spełniające kryteria klasyfikacji jako rakotwórcze lub mutagenne
– mieszaniny zawierające substancje wymienione w punkcie powyżej w stężeniach powodujących spełnienie kryteriów klasyfikacji mieszaniny jako rakotwórczej lub mutagennej
– szkodliwe czynniki biologiczne;
– przedmioty stanowiące źródło promieniowania jonizującego;
– pozostałe środki lub rzeczy powszechnie uznawane za toksyczne, wybuchowe (w tym fajerwerki, amunicja), skrajnie łatwopalne, łatwopalne, skompresowane gazy (w tym wszelkiego rodzaje aerozole), substancje żrące, drażniące, utleniające, uczulające lub mogące w inny negatywny sposób oddziaływać na rzeczy zwierzęta lub rośliny;
– paliwa, żywność, leki, narkotyki, tytoń;
– inne przedmioty, które mogłyby zakłócać korzystanie z pozostałych części obiektu, w którym znajduje się Przedmiot Najmu, w tym odpady, przedmioty emitujące dym lub zapach, nawozy, środki czyszczące, rzeczy zagrażających rozlaniu, itp.;
– zwierzęta, rośliny;
– rzeczy przedstawiające znaczną wartość gospodarczą, takie jak biżuteria, dzieła sztuki, pieniądze, papiery wartościowe, antyki, czy innego rodzaju rzeczy kolekcjonerskie.
c) na obiekcie, w którym znajduje się Przedmiot Najmu obowiązuje całkowity i bezwzględny zakaz używania otwartego ognia, palenia oraz stosowania innych czynników mogących spowodować zaprószenie ognia.
3. Najemca zobowiązany jest do uiszczenia opłaty za wynajem za cały miesiąc z góry zgodnie z obowiązującym cennikiem i podpisaną umową najmu. Wynajmujący może zmienić wysokość opłaty w dowolnym momencie z zastrzeżeniem, że powiadomi najemcę z co najmniej 60-dniowym wyprzedzeniem.
4. Najemca zobowiązuje się opłacić kaucję ( depozyt ), który stanowi wartość jednomiesięcznego czynszu wynajmu. Najemca wpłaca kaucję jako pokrycie ewentualnych uszkodzeń spowodowanych w trakcie użytkowania magazynu oraz zaległych płatności.
Utrata kaucji lub jej części może być spowodowana w następujących okolicznościach:
– uszkodzenie Przedmiotu Najmu,
– wyjątkowe zabrudzenie Przedmiotu Najmu,
– użytkowanie niezgodne z przeznaczeniem,
– zaleganie z płatnościami powyżej 30 dni.
§ 4.
Obowiązki Wynajmującego
1. Wynajmujący zobowiązuję się do:
a) zapewnienia Najemcy dostępu do Przedmiotu Najmu w godzinach pracy BOK;
b) zapewnienia Najemcy dostępu do Przedmiotu Najmu poza godzinami pracy BOK po wcześniejszym ustaleniu,
c) zapewnienia całodobowej ochrony obiektu;
d) utrzymania czystości w Częściach wspólnych obiektu.
2. Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy (ruchomości) znajdujące się i składowane w przedmiocie najmu, w szczególności Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za zniszczenie tych rzeczy lub ich kradzież przez osoby trzecie. Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności także za zniszczenie ruchomości Najemcy w skutek działania siły wyższej.
§ 5.
Dostęp do Przedmiotu Najmu
1. Najemca obejmuje Przedmiot Najmu w posiadanie, po opłaceniu kaucji oraz czynszu najmu za co najmniej 30 dni używania Przedmiotu Najmu, na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego.
2. Dostęp do przedmiotu najmu możliwy jest po wcześniejszym powiadomieniu pracowników BOK.
3. W przypadku samodzielnego wynajmu całego Przedmiotu Najmu, Najemca ma prawo samodzielnego dostępu w godzinach pracy BOK.
4. W przypadku wynajmu części powierzchni Przedmiotu Najmu, dostęp jest możliwy jedynie w obecności pracowników BOK.
5. Przedmiot Najmu posiada drzwi wejściowe z urządzeniem ryglującym, które po skompletowaniu z kłódką umożliwia ich prawidłowe zamykanie i zabezpiecza Przedmiot Najmu przed dostępem osób trzecich. Wynajmujący wydaje Najemcy Przedmiot Najmu bez kłódki w przypadku samodzielnego wynajmu. Po objęciu Przedmiotu Najmu w posiadanie, Najemca zobowiązuje się zamykać Przedmiot Najmu na kłódkę, którą zapewni wraz z kluczami we własnym zakresie, na swój koszt i odpowiedzialność. W razie utraty lub zniszczenia:
a) kłódki do Przedmiotu Najmu, Najemca na własny koszt zapewni nową kłódkę,
b) klucza do kłódki, o której mowa w pkt a) powyżej, Najemca na własny koszt usunie dotychczasową kłódkę z Przedmiotu Najmu i zapewni nową kłódkę.
6. W przypadku wynajmu części powierzchni Przedmiotu Najmu kłódkę zapewni Wynajmujący. Klucze do kłódki pozostaną w dyspozycji pracowników BOK. Pracownicy BOK mają prawo wejścia do Przedmiotu najmu jedynie w towarzystwie jednego z Najemców wynajmujących część Przedmiotu najmu oraz w przypadkach i na zasadach określonych w § 6.
6.a Wynajmujący będzie uprawniony do wymiany kłódki, bez wchodzenia do Przedmiotu najmu, a tym samym uniemożliwienia Najemcy dostępu do Przedmiotu najmu w przypadku:
a) opóźnienia Najemcy w zapłacie jakichkolwiek należności wynikających z Umowy, przez okres powyżej 30 dni (do czasu uregulowania wszelkich należności);
b) naruszenia przez Najemcę obowiązków wynikających z Umowy lub Regulaminu (do czasu zaniechania naruszeń).
W przypadkach, o których mowa w § 5 ust. 6 i 6a powyżej, do czasu odpowiednio uregulowania wszelkich należności lub zaniechania naruszeń, Najemca może uzyskać dostęp do Przedmiotu Najmu po uprzednim uzgodnieniu z BOK, wyłącznie w dni robocze, w godzinach od 8.00 do 16.00, w obecności osoby wyznaczonej przez Wynajmującego.
7. Po zakończeniu trwania Umowy, Wynajmujący dokona wymiany kłódki, a Najemca będzie miał możliwość zabrania z Przedmiotu Najmu wszelkich magazynowanych rzeczy, po uprzednim uzgodnieniu z BOK, wyłącznie w dni robocze, w godzinach od 8.00 do 16.00, w obecności pracownika Wynajmującego.
8. Po uregulowaniu wszelkich należności, o czym mowa w § 5 ust. 6a pkt a) powyżej lub zaniechaniu naruszeń, o czym mowa w § 5 ust. 6a pkt b) powyżej, Najemca ma prawo po wcześniejszym ustaleniu z pracownikami BOK zamontować własną kłódkę.
§ 6.
Prawo kontroli
1. Najemca zobowiązany jest udostępnić Przedmiot Najmu Wynajmującemu na każde jego żądanie, aby wykonać prawo kontroli, które przysługuje w szczególności w celu:
a) przeglądu stanu i wyposażenia Przedmiotu Najmu;
b) ustalenia zakresu niezbędnych prac i ich wykonania;
c) zastępczego wykonania przez Wynajmującego prac obciążających Najemcę;
d) weryfikacji stanu Przedmiotu Najmu;
e) weryfikacji prawidłowego wykonywania przez Najemcę obowiązków wynikających z Umowy lub Regulaminu.
Prawo kontroli wykonują w imieniu Wynajmującego co najmniej dwie osoby. Z czynności, o których mowa w § 6 ust. 1 powyżej, sporządzany jest protokół.
2. Z zastrzeżeniem § 6 ust. 5 poniżej, Wynajmujący ma prawo w każdym czasie wezwać Najemcę:
a) osobiście lub
b) pisemnie lub
c) w przypadku wyrażenia zgody na komunikację, w tym składanie i przyjmowanie oświadczeń woli za pośrednictwem poczty elektronicznej, o czym mowa w § 14 ust. 2 poniżej – poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres do doręczeń Najemcy, do udostępnienia Przedmioty Najmu w celu wykonania prawa kontroli, w terminie określonym w wezwaniu, w zależności od formy wezwania odpowiednio nie krótszym niż 7 dni od: dnia osobistego powiadomienia lub otrzymania pisma lub wysłania wiadomości e-mail.
3. Najemca zobowiązany jest udostępnić Przedmiot Najmu Wynajmującemu w terminie wyznaczonym w wezwaniu, o którym mowa w § 6 ust. 2 powyżej. W przypadku niemożności udostępnienia Przedmiotu Najmu w terminie wyznaczonym w wezwaniu, Wynajmujący niezwłocznie wskaże Najemcy inny termin udostępnienia Przedmiotu Najmu, przypadający na dzień roboczy, w godzinach od 8.00 do 16.00, lecz w zależności od formy wezwania nie późniejszy niż 10 dni odpowiednio od: dnia osobistego powiadomienia lub otrzymania pisma lub wysłania wiadomości e-mail i udostępni Przedmiot Najmu Wynajmującemu w tym innym wskazanym terminie.
4. W przypadku nieudostępnienia Przedmiotu Najmu w terminie, o którym mowa w § 6 ust. 2 powyżej lub w innym wskazanym terminie, o którym mowa w § 6 ust. 3 powyżej, Wynajmujący ma prawo przełamać wszelkie zabezpieczenia, w tym zabezpieczenie w postaci kłódki Najemcy i wejść do Przedmiotu Najmu w celu wykonania prawa kontroli. Po przeprowadzeniu kontroli, o której mowa w § 6 ust. 4 powyżej, Wynajmujący zabezpieczy Przedmiot Najmu nową kłódką. Koszty zakupu nowej kłódki w kwocie 50,00 zł obciążają Najemcę. Klucze do nowej kłódki Najemca może odebrać w BOK po uprzednim pokryciu kosztów jej zakupu.
5. W razie awarii wywołującej szkodę lub zagrażającej bezpośrednio powstaniem szkody lub w innych wyjątkowych i należycie uzasadnionych okolicznościach, Najemca obowiązany jest niezwłocznie udostępnić Przedmiot Najmu w celu jej usunięcia. Jeżeli Najemca jest nieobecny w Przedmiocie Najmu lub mimo obecności w Przedmiocie Najmu odmawia jego udostępnienia, Wynajmujący ma prawo przełamać wszelkie zabezpieczenia, w tym zabezpieczenie w postaci kłódki Najemcy i wejść do Przedmiotu Najmu w obecności dwóch przedstawicieli Wynajmującego. Po przeprowadzeniu kontroli, o której mowa w § 6 ust. 5 powyżej, Wynajmujący zabezpieczy Przedmiot Najmu nową kłódką. Koszty zakupu nowej kłódki w kwocie do 50 zł obciążają Najemcę, jeżeli awaria została wywołana działaniem lub zaniechaniem Najemcy, a w pozostałych przypadkach Wynajmującego. Klucze do nowej kłódki Najemca może odebrać w BOK, bezpłatnie lub po uprzednim pokryciu kosztów jej zakupu – w przypadku gdy awaria została wywołana działaniem lub zaniechaniem Najemcy.
6. W przypadku stwierdzenia w toku kontroli, o której mowa w § 6 ust. 1-5 powyżej, naruszenia obowiązków Najemcy, wynikających z Umowy lub Regulaminu, Wynajmujący lub jego pracownik do protokołu, o którym mowa w § 6 ust. 1 powyżej dołączy dokumentację fotograficzną Przedmiotu Najmu, która potwierdzi to naruszenie obowiązków wynikających z Umowy lub Regulaminu.
§ 7.
Zasady BHP i PPOŻ
1. Zasady bezpieczeństwa.
a) Każda osoba przebywająca na terenie Automobilklubu Mysłowickiego jest zobowiązana do przestrzegania zasad bezpieczeństwa pracy, aby podczas jej wykonywania nie stwarzać zagrożenia dla siebie i innych.
b) Działania stwarzające niebezpieczeństwo dla ludzi lub majątku nie będą tolerowane.
c) Do wejścia na teren obiektu upoważnia podpisana przez Najemcę Umowa.
d) Pojazdy Najemcy wolno parkować jedynie na terenie do tego wyznaczonym, w sposób nie stwarzającym zagrożenia i utrudnień dla innych.
e) Zabrania się przeprowadzania napraw bądź mycia pojazdów na terenie Obiektu. Za wszelkie szkody wynikłe z niewłaściwego stanu pojazdu odpowiada jego użytkownik.
2. Ochrona przeciwpożarowa.
a) Dbanie o porządek i czystość, przestrzeganie, aby nie były zablokowane dojścia i dostęp do sprzętu gaśniczego (minimum 1 m) i dróg ewakuacyjnych na obiekcie, w którym znajduje się Przedmiot Najmu.
b) Przestrzeganie przepisów przeciwpożarowych.
c) Zawiadomienie Biura Obsługi Klienta o występujących uszkodzeniach w urządzeniach i instalacjach przeciwpożarowych.
3. Postępowanie w przypadku pożaru. W przypadku pożaru, awarii lub innego miejscowego zagrożenia Najemcy zobowiązani są w szczególności:
a) Jak najszybciej zaalarmować Biuro Obsługi Klienta i zadzwonić pod numer 997 lub numer alarmowy z telefonu komórkowego 112 udzielając informacji o:
– miejscu zdarzenia;
– co się pali;
– liczbie poszkodowanych;
– stanie poszkodowanych przytomność, obrażenia;
b) Ustalić czy ludzie znajdują się w niebezpieczeństwie:
– ostrzec o niebezpieczeństwie osoby przebywające w miejscu zagrożenia;
– ratowanie ludzi powinno się odbywać przed podjęciem działań gaśniczych;
– osoby, na których pali się ubranie najszybciej można ugasić poprzez nakrycie kocem gaśniczym lub innym materiałem w celu odcięcia dostępu tlenu (po ugaszeniu pożaru nie zrywamy odzieży);
c) Natychmiast podjąć akcję gaśniczą:
– użyć ogólnie dostępnych gaśnic zgodnie z ich przeznaczeniem;
d) Zachować spokój i rozwagę!!!
4. Obowiązujące zakazy i nakazy
a) Na terenie obiektu obowiązuje zakaz palenia tytoniu. Palenie jest dozwolone jedynie w wyznaczonych palarniach oraz na otwartym terenie.
b) Obowiązuje całkowity zakaz picia alkoholu i zażywania narkotyków oraz przebywania osób nietrzeźwych
c) Zabronione jest fotografowanie lub filmowanie bez zezwolenia.
5. Ochrona środowiska
Najemca zobowiązany jest do zagospodarowania odpadów powstałych w związku z Jego działalnością we własnym zakresie zgodnie ze stosownymi przepisami.
§ 8.
Zasady bezpieczeństwa pożarowego
1. Najemca zobowiązuje się do przestrzegania przepisów ochrony przeciwpożarowej wynikających z obowiązujących przepisów prawa, w szczególności z ustawy z dnia 24 sierpnia 1991r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz.U. 2009.178.1380 z późniejszymi zmianami) oraz aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie w tym, Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków i innych obiektów budowlanych i terenów z dnia 7 czerwca 2010r. (Dz.U. Nr109, poz. 719), a także postanowień umownych dotyczących bezpieczeństwa pożarowego.
2. Najemca zobowiązuje się do dbania o należyty stan dróg i drzwi ewakuacyjnych oraz prawidłowy dostęp do zamontowanych hydrantów ppoż. i innego sprzętu PPOŻ.
3. Najemca zobowiązuje się do udostępnienia wynajmowanych pomieszczeń na potrzeby kontroli stanu zabezpieczenia przeciwpożarowego, dokonywanych przez Wynajmującego, Ubezpieczyciela Wynajmującego, organy państwowe, w szczególności Państwową Straż Pożarną, Państwową Inspekcję Pracy.
4. Najemca zobowiązuje się do nieogrzewania pomieszczeń będących przedmiotem najmu za pomocą gazów ani produktów zagrażających życiu i zdrowiu.
5. Wyłącza się odpowiedzialność Wynajmującego za powstałe szkody, jeżeli zdarzenie losowe nastąpi w wyniku niedotrzymania przez Najemcę obowiązków wymienionych w powyższych punktach.
§ 9.
Ubezpieczenie
1. Wynajmujący oświadcza, że obiekt jest ubezpieczony od ognia i innych zdarzeń losowych, w tym szkód spowodowanych zalaniem, przy czym ubezpieczenie to nie obejmuje swoim zakresem rzeczy magazynowanych przez Najemcę w Przedmiocie Najmu, oraz zobowiązuje się do utrzymywania ubezpieczenia przez cały okres obowiązywania Umowy. Wynajmujący nie odpowiada za szkody wyrządzone Najemcy w wyniku ognia, zalania i innych zdarzeń losowych, które nie są objęte odpowiedzialnością zakładu ubezpieczeń.
2. Wynajmujący oświadcza, że Najemca może ubezpieczyć magazynowane rzeczy we własnym zakresie.
3. Najemca zobowiązany jest do niezwłocznego informowania Wynajmującego o wystąpieniu szkody w Przedmiocie Najmu lub w magazynowanych rzeczach.
§ 10.
Wypowiedzenie umowy
1. Wynajmujący zastrzega sobie możliwość wypowiedzenia Umowy bez zachowania terminu wypowiedzenia (w trybie natychmiastowym), w przypadku gdy:
a) Najemca zalega z zapłatą czynszu najmu przez okres dłuższy niż 30 dni, po uprzednim udzieleniu Najemcy dodatkowego, co najmniej siedmiodniowego terminu na zapłatę liczonego, w zależności od formy wezwania, od dnia otrzymania pisma lub wysłania wiadomości e-mail;
b) Najemca korzysta z Przedmiotu Najmu niezgodnie z Umową oraz Regulaminem, pomimo jednokrotnego wezwania Najemcy do zaprzestania naruszeń. Wezwanie uważa się za otrzymane, w zależności od formy wezwania, w dniu otrzymania pisma lub wysłania wiadomości e-mail;
c) Wynajmujący stwierdzi, naruszenie obowiązków Najemcy, wynikających z Umowy lub Regulaminu.
2. W przypadkach, o których mowa w § 10 ust. 1 powyżej, Umowa ulega rozwiązaniu, w zależności od formy złożenia oświadczenia woli o wypowiedzeniu Umowy, z momentem doręczenia pisma lub wysłania wiadomości e-mail.
§ 11.
Zwrot Przedmiotu Najmu
1. Zwrot Przedmiotu Najmu następuje w dniu zakończenia trwania Umowy w obecności osoby wyznaczonej przez Wynajmującego, po uprzednim ustaleniu godziny zwrotu z BOK.
2. Protokolarne przekazanie Przedmiotu Najmu zostanie potwierdzone przez Strony protokołem zdawczo-odbiorczym. W przypadku nieustalenia z BOK godziny zwrotu Przedmiotu Najmu, niestawiennictwa Najemcy w Przedmiocie Najmu o ustalonej z BOK godzinie, lub mimo stawiennictwa, odmowy złożenia podpisu pod protokołem, Wynajmujący sporządzi protokół samodzielnie.
3. Protokół zdawczo – odbiorczy zawiera w szczególności datę przekazania Przedmiotu Najmu, dane osób uczestniczących w przekazaniu Przedmiotu Najmu, opis faktycznego zużycia Przedmiotu Najmu, a w przypadku stwierdzenia uszkodzenia Przedmiotu Najmu lub stanu przekraczającego normalne zużycie – protokół zdawczo-odbiorczy może zawierać także w szczególności opis tych uszkodzeń albo stanu oraz dokumentację fotograficzną, zobowiązanie Najemcy do pokrycia uzasadnionych kosztów, bezpośrednio związanych z usunięciem uszkodzeń lub przywróceniem stanu poprzedniego, które poniesie Wynajmujący, a także oświadczenie o uznaniu długu.
4. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń Przedmiotu Najmu albo stanu przekraczającego normalne zużycie, Najemca zobowiązany jest pokryć poniesione przez Wynajmującego koszty, bezpośrednio związane z usunięciem uszkodzeń lub przywróceniem stanu poprzedniego, w terminie 7 dni od dnia
wezwania, liczonego, w zależności od formy wezwania, od dnia otrzymania pisma lub wysłania wiadomości e-mail.
5. Najemca zobowiązuje się zabrać z Przedmiotu Najmu wszelkie magazynowane rzeczy, najpóźniej w dniu zakończenia trwania Umowy.
6. W przypadku magazynowania rzeczy w Przedmiocie Najmu po zakończeniu trwania Umowy, Najemca zobowiązany jest:
a) do zapłaty Wynajmującemu wynagrodzenia za bezumowne korzystanie z Przedmiotu Najmu w wysokości odpowiadającej dwukrotności ustalonego w Umowie czynszu najmu,
b) zwrócić Wynajmującemu koszty które ten poniósł w związku z utrzymaniem magazynowanych rzeczy w należytym stanie, a także koszty poszukiwania Najemcy lub innej osoby uprawnionej do odbioru tych rzeczy.
W celu uniknięcia wątpliwości, Strony zgodnie ustalają, że koszty, o których mowa w § 11 ust. 6b powyżej obciążają Najemcę nawet jeżeli ich wartość jest wyższa niż wartość magazynowanych rzeczy w dniu ich odbioru. W przypadku magazynowania rzeczy w Przedmiocie Najmu po zakończeniu trwania Umowy, Wynajmujący wyda magazynowane rzeczy Najemcy lub innej osobie uprawnionej po uiszczeniu przez nią̨ kosztów, o których mowa w § 11 ust. 6b powyżej.
7. Jeżeli Najemca nie zabierze z Przedmiotu Najmu wszelkich magazynowanych rzeczy w terminie, o którym mowa w § 11 ust. 5 powyżej, a także pomimo dodatkowego wezwania, Wynajmujący ma prawo przenieść je w inne miejsce na koszt Najemcy.
§ 12.
Obowiązywanie Regulaminu
1. Regulamin obowiązuje od dnia zatwierdzenia jego treści przez Zarząd Automobilklubu Mysłowickiego.
2. Wynajmującemu przysługuje prawo dokonywania zmiany Regulaminu w zakresie i w sposób opisany w niniejszym paragrafie.
3. Wynajmujący może dokonywać w każdym czasie drobnych zmian Regulaminu, w szczególności mających na celu poprawę omyłek pisarskich.
4. Wynajmujący może dokonać istotnej zmiany Regulaminu tylko z ważnych powodów, a w szczególności w następujących przypadkach:
a) zmiana ogólnie obowiązujących przepisów prawa związanych z funkcjonowaniem Wynajmującego, w szczególności dotyczących umów najmu;
b) wprowadzenia nowej interpretacji przepisów prawa mających wpływ na wykonywanie Umowy, wynikającej z orzeczenia sądu, decyzji administracyjnej lub innego aktu prawnego wydanego przez właściwy organ lub urząd nadzorczy,
c) zmiany oferty lub procesów wewnętrznych Wynajmującego, a w szczególności rozszerzenie funkcjonalności istniejących usług lub produktów oraz rezygnacji z dotychczas oferowanych usług lub produktów.
5. Wynajmujący informuje Najemcę o zmianach Regulaminu poprzez doręczenie informacji o zmianie w formie pisemnej lub mailowej, w zależności od wyboru przez Najemcę formy komunikacji.
6. Wynajmujący udostępnia informację o zmianach Regulaminu w postaci komunikatów umieszczonych w miejscu położenia Przedmiotu Najmu.
7. Zmiana Regulaminu wiąże Najemcę będącego konsumentem, jeśli w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia informacji o zmianach w sposób wskazany w § 12 ust. 5 powyżej, Najemca nie złoży oświadczenia o odmowie przyjęcia zmiany.
8. Zmiana Regulaminu wiąże Najemcę niebędącego konsumentem, jeśli w terminie czternastu dni od dnia doręczenia informacji o zmianach w sposób wskazany w § 12 ust. 5 powyżej, Najemca nie złoży oświadczenia o odmowie przyjęcia zmiany.
9. Złożenie przez Najemcę oświadczenia o odmowie przyjęcia zmiany Regulaminu powoduje rozwiązanie Umowy z upływem terminu określonego odpowiednio w § 12 ust. 7 lub ust. 8 powyżej.
§ 13.
Siła wyższa
Strony nie ponoszą odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy będące następstwem siły wyższej rozumianej przez Strony jako nagłe, nieznane w chwili zawarcia umowy zdarzenie zewnętrzne, nieprzewidywalne i niemożliwe do zapobieżenia, niezależne od woli Stron, a w szczególności: klęski żywiołowe, zmiany przepisów powszechnie obowiązujących, działania organów państwa i samorządowych, strajki, ataki terrorystyczne.
§ 14.
Postanowienia końcowe
1. Z zastrzeżeniem § 14 ust. 2-3 poniżej, jeżeli Regulamin lub Umowa nie stanowią inaczej, wszelkie oświadczenia woli oraz zawiadomienia składane przez Strony w związku z Umową wymagają dla swej ważności formy pisemnej zastrzeżonej pod rygorem nieważności.
2. W Umowie Najemca może wyrazić zgodę na:
a) komunikację, w tym składanie i przyjmowanie oświadczeń woli za pośrednictwem poczty elektronicznej, tj. poprzez wysyłanie
b) wiadomości e-mail na adresy Stron wskazane w Umowie (forma mailowa),
c) komunikowanie się poprzez przesyłanie krótkich wiadomości tekstowych – esemesów (forma SMS) w celu przesłania przez Wynajmującego kodów dostępu do budynku pod wskazany w Umowie numer telefonu Najemcy,
d) otrzymywanie faktur w formie elektronicznej jako środek komunikacji elektronicznej umożliwiający mu zapoznanie się z treścią faktur w formie elektronicznej pod wskazany w Umowie adres e-mail Najemcy.
3. W przypadku wyrażenia zgody, o której mowa w § 14 ust. 2 pkt a) powyżej, jeżeli Regulamin lub Umowa nie stanowią inaczej, wszelka komunikacja Stron, w tym oświadczenia woli składane przez Strony w związku z Umową wymagają dla swej ważności formy pisemnej lub mailowej, zastrzeżonych pod rygorem nieważności.
4. W sprawach nieuregulowanych w umowie zastosowanie mają przepisy Kodeksu cywilnego.